A po przeprowadzce… Najważniejsze sprawy do załatwienia

A po przeprowadzce… Najważniejsze sprawy do załatwienia

Przeprowadzka to zaledwie początek zmiany dotychczasowego miejsca zamieszkania. Po zorganizowaniu transportu dobytku na nowe miejsce należy nie tylko przeprowadzić kilka niezbędnych formalności, lecz również rozeznać się w topografii nowej okolicy. Sprawdź, jakich formalności będziesz musiał dopełnić i jak zorganizować nowe życie w nowym miejscu.

Wymelduj się ze starego mieszkania i zamelduj w nowym

Przede wszystkim nie zapomnij wymeldować się ze starego mieszkania i zameldować w nowym aby mieć pewność, że korespondencja, zwłaszcza urzędowa, trafi do twoich rąk. Zarówno wymeldowanie się, jak i zameldowanie nie jest skomplikowaną procedurą. Aby się wymeldować, należy w dotychczasowym urzędzie gminy złożyć wniosek razem z ksero dokumentu, potwierdzającego tożsamość, na przykład dowodem osobistym. Aby natomiast zameldować się w nowym miejscu należy okazać zaświadczenie o wcześniejszym wymeldowaniu oraz dokument, potwierdzający tytuł prawny do nowego lokalu. Może w nim być:

  • umowa najmu,
  • wypis z księgi wieczystej,
  • decyzja administracyjna,
  • umowa kupna,
  • orzeczenie sądu.

Wypowiedz dotychczasowe umowy i podpisz nowe

Kolejnym krokiem po przeprowadzce będzie wypowiedzenie dotychczasowych umów za media i podpisanie nowych, z nowym adresem zamieszkania. Jeśli w chwili naszej przeprowadzki dotychczasowe mieszkanie zyskuje nowego właściciela, najlepiej od razu na niego przepisać liczniki za gaz, wodę i energię. Odpowiednio wcześniej wypowiedz umowy na Internet, telewizję i telefon, a w nowym miejscu zamieszkania sprawdź, która oferta z dostępnych na rynku będzie dla ciebie najbardziej opłacalna.

Zmień urząd skarbowy i powiadom bank oraz inne urzędy o przeprowadzce

Następną ważną sprawą do załatwienia po przeprowadzce będzie zmiana dotychczasowego Urzędu Skarbowego, w którym rozliczamy podatki, oraz podanie nowego adresu do wiadomości banku, ubezpieczyciela, a także do urzędu miasta, ze względu na konieczność opłacenia podatku od nieruchomości. W tym momencie warto również zastanowić się od jakich pozostałych instytucji, firm, kontrahentów czy urzędów możemy spodziewać się korespondencji i poinformować je o nowym adresie zamieszkania.

Poznaj swoją nową okolicę!

Gdy dopełnisz już wszelkich formalności, czas poznać swoją nową okolicę i zlokalizować jej ważne elementy infrastruktury, takie jak najbliższy przystanek komunikacji miejskiej czy najbliżej położony market spożywczy. Sprawdź, gdzie mieści się poczta, najbliższy oddział twojego banku, a także punkty usługowe, takie jak fryzjer, apteka, przychodnia zdrowia, siłownia oraz basen. Najlepszym sposobem na poznanie swojej nowej dzielnicy będą… długie spacery. Zapuszczając się w zakamarki osiedla oraz przyległych do niego terenów szybko odkryjesz lokalną piekarnię, warzywniak, punkty gastronomiczne czy mniejsze sklepy spożywcze. Warto również sprawdzić rozmieszczenie okolicznych parków, placów zabaw i miejsc do rekreacji na świeżym powietrzu. Jeśli jesteś właścicielem czworonoga, nie zapomnij w miarę szybko po przyjeździe zapisać swojego pupila do weterynarza.

Dodaj komentarz