Przeprowadzka biura nie należy do prostych zadań, ale bardzo często jest koniecznością – dodatkowe metry kwadratowe wpływają bowiem na komfort pracowników. Często dodatkowa powierzchnia jest koniecznością, zwłaszcza jeśli firma dynamicznie się rozwija i systematycznie zwiększa swoją sprzedaż. Wielkość biura i powierzchni hali ma znaczenie nie tylko dla efektywności i wydajności pracy, ale także dla zapewnienia ciągłości produkcji.
Z przeprowadzką firm nieodzownie jest związana konieczność przestoju w działalności. Przed przeprowadzką trzeba realnie ocenić czas potrzebny na przewiezienie wszystkich sprzętów. O ile biuro łatwo jest przenieść, tak problemy narastają w przypadku wyposażenia hal produkcyjnych. Kolejny krok to wybranie najmniej kolizyjnego terminu przeprowadzki – może to być weekend bądź przerwa świąteczna a w przypadku przedsiębiorstw działających w sposób sezonowy bardzo często przeprowadzki realizuje się w okresach zmniejszonej sprzedaży lub produkcji, czyli wtedy, gdy pracy jest mniej.
Harmonogram przeprowadzki firmy
Średnie i duże firmy zwykle planują przeprowadzki z dużym wyprzedzeniem i dokładnie planują każdy etap przedsięwzięcia. Dzięki temu na każde opóźnienie można odpowiednio wcześniej zareagować i zmodyfikować przygotowany wcześniej harmonogram, tak aby przeprowadzka zamknęła się w ustalonym terminie. Mniejsze firmy są w stanie zorganizować przeprowadzkę w weekend, ale większe przedsiębiorstwa potrzebują zdecydowanie więcej czasu.
Często stosowanym rozwiązaniem jest prowadzenie działalności w dwóch lokalizacjach i sukcesywne przenoszenie wyposażenia. W ten sposób można zmarginalizować straty finansowe związane z przestojem i jednocześnie informować klientów i kontrahentów o nowym adresie.