Co zrobić z meblami na czas remontu domu czy mieszkania?

Co zrobić z meblami na czas remontu domu czy mieszkania?

Mówi się, że w życiu pewne są tylko śmierć i podatki. W sumie można do tego zestawu dodać jeszcze remont! Bowiem każdy – prędzej czy później – będzie musiał przeprowadzić remont w swoim domu czy mieszkaniu. A trzeba sobie szczerze powiedzieć, że zazwyczaj nie jest to lubiane i wyczekiwane zajęcie. Wszędobylski brud i kurz, ciągłe zmiany planów albo braki jakichś potrzebnych akurat materiałów to wręcz książkowe problemy remontów. Do tego wszystkiego dochodzą jeszcze opóźnienia i tak zwane wypadki przy pracy. Jednak jak wspomnieliśmy, remont jest nieunikniony, a dodatkowo pojawia się przy nim kolejny problem, czyli co zrobić z meblami na czas jego trwania? Spróbujmy znaleźć odpowiedź na to pytanie.

Czas remontu a meble

Oczywiście najlepiej remont przeprowadzić w zupełnie pustym domu czy mieszkaniu. Jednak tak idealne warunki rzadko kiedy się zdarzają. Przeważnie meble już mamy i coś trzeba z nimi zrobić. Można je oczywiście “odpowiednio” zabezpieczyć i zostawić w pomieszczeniu, które będzie remontowane albo przestawić do innego, sąsiedniego pomieszczenia. Kto jednak remonty ma już za sobą, ten dobrze wie, że nawet najlepsze zabezpieczenie, które wydaje się być wręcz pancerne, i tak ostatecznie nie jest do końca skuteczne. Kurz i brud potrafią w niezrozumiały i do końca niewytłumaczalny sposób “wejść” nawet pod solidną warstwę streczu, folii czy jeszcze innego zabezpieczenia. Do tego, podczas remontu zawsze zdarzy się jakiś wypadek. A to wyleje się puszka z farbą akurat na stojącą obok kanapę; a to drabina przewróci się na – wprawdzie zabezpieczoną folią – komodę; a to wnosząc różne materiały budowlane zahaczymy o lodówkę i pamiątka z remontu w postaci wgniecenia na jej drzwiach zostanie z nami na jakiś czas. Zatem w sumie zostawienie mebli na czas remontu w domu nie jest najlepszym wyjściem. Co zatem zrobić? Meble najlepiej z domu wynieść. I tutaj też pozornie mamy kilka opcji. Garaż, piwnica, komórka czy jakieś pomieszczenie gospodarcze. Jasne, każde z tych miejsc pomieści być może nasze meble, ale pytanie jak długo mają być one tam przebywać. Jeśli remont to w zasadzie remoncik i zamknie się w 2 dniach to nie ma problemu. Jednak, jeśli remont jest generalny i potrwa kilka tygodni to przetrzymywanie mebli w takich miejscach nie jest ani bezpieczne, ani dobre dla samych mebli, nie wspominając już o – na przykład – sprzęcie RTV czy AGD. Jednak czy w ogóle mamy inną opcję? Tak, i to nie jedną!

Wywóz mebli – ale gdzie?

Okazuje się, że są miejsca, gdzie można bezpiecznie i w odpowiednich warunkach przechowywać meble, na przykład na czas remontu. Jedną z takich opcji jest wynajęcie specjalnego magazynu, nazywanego czasem boksem, w którym możemy przechować różnego rodzaju rzeczy. Co ciekawe, taki magazyn możemy wynająć zarówno na dłuższy, jak i krótszy okres, a także dopasować jego wielkość do swoich potrzeb. Innymi słowy, jeśli mebli nie mamy za dużo, to taniej wynajmiemy mniejszy boks, który zapewni im odpowiednie warunki oraz bezpieczeństwo.

Inną opcją jest przechowanie swoich rzeczy pod opieką firm, które takie usługi oferują. Często jest tak w wypadku firm przeprowadzkowych, które przy okazji rozwiążą nam problem z wywiezieniem i dowiezieniem mebli z powrotem do naszego domu czy mieszkania. Taka przechowalnia mebli zapewnia nam także ubezpieczenie pozostawionego pod opieką takiej firmy mienia. To bardzo ważne, bo dzięki temu w trakcie remontu nie musimy martwić się o to, że naszym meblom i sprzętom coś się stanie lub padną łupem złodzieja. Do tego korzystając z usług takich firm możemy dostać ciekawe rabaty na inne usługi, które mogą być w okresie remontu czy przeprowadzek naprawdę pomocne.

Zatem widać dość jasno, że problem zabezpieczenia mebli podczas remontu da się rozwiązać. Warto jednak zaniechać kombinowania jak zrobić to samemu, czy też przechowywać meble byle jak i byle gdzie, ale zaufać profesjonalnym przechowalniom. Rzeczy tam pozostawione są ubezpieczone, zatem w razie jakiegoś nieszczęśliwego wypadku, nie zostajemy na przysłowiowym lodzie. Jednak szczegóły takie warto ustalić jeszcze przed wynajęciem przestrzeni magazynowej, aby potem, już ze spokojną głową zająć się naszym remontem… przecież jak wspomnieliśmy, już on sam przyniesie nam niezapomniane przeżycia i atrakcje!

Dodaj komentarz